آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / در دولت نگاه بنیادین به بخش کشاورزی وجود ندارد/تقویت بخش کشاورزی عامل مهمی در ممانعت از مهاجرت روستاییان است

در دولت نگاه بنیادین به بخش کشاورزی وجود ندارد/تقویت بخش کشاورزی عامل مهمی در ممانعت از مهاجرت روستاییان است

1

نماینده مردم شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت روستاها از ۷۵ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: تقویت بخش کشاورزی عامل مهمی در ممانعت از مهاجرت روستاییان است.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیمای مه ولات، ابوالقاسم خسروی در جلسه شورای اداری مه ولات که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: تقویت کشاورزی و دامداری در روستاها از مهم ترین عواملی است که علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان، سبب جلوگیری از رشد بی رویه حاشیه نشینی در شهرها می شود.
وی به بحران آب در شهرستان مه ولات و ناتمام بودن پروژه انتقال آب دشت ازغند به شهر فیض آباد اشاره و تصریح کرد: در سال جاری برای تامین آب شرب شهر فیض آباد ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته اما تا کنون که ۶ ماه از سال گذشته است، اعتبارات عملیاتی نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه سالانه ۱۰۰ تن زعفران تولید می شود، اظهار کرد: ظرفیت ایجاد بازار ویژه عرضه بین المللی زعفران با استاندارد جهانی در این ۳ شهرستان وجود دارد و بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه راه اندازی صندوق حمایت از زعفران و دیگر محصولات کشاورزی از مطالبات اصلی کشاورزان از دولت یازدهم است، ادامه داد: در فصل برداشت طلای سرخ، قیمت هر کیلو زعفران حدود ۲۰ میلیون ریال کاهش می یابد و در این میان فقط دستان پینه بسته و آفتاب سوخته کشاورزان خالی می ماند.
خسروی با بیان اینکه احیای قنوات در روستاها نیازمند مدیریت جهادی دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: قنات حدود ۵۰ روستا در ۳ شهرستان مه ولات، تربت حیدریه و زاوه بسته شده که با مبالغ اندکی احیا می شود.
نماینده مردم مه ولات در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در سال جاری دامداران مشکلات طاقت فرسایی متحمل شده اند و خشکسالی های پی در پی حتی باعث از بین رفتن دام مادر که منشاء تولید مثل می باشد، شده است.
وی در پایان با بیان اینکه برخی افراد و گروههای افراطی و تندرو قصد دارند دولت را به حاشیه بکشانند، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با شعار اعتدال، تدبیر و امید رای اعتماد مردم را کسب کرد و امید است در وزارت جهاد کشاورزی این شعار عملیاتی و اجرایی شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.