آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / فعالیت جزیره‌ای مهمترین آفت مراکز پژوهشی و تحقیقاتی است

فعالیت جزیره‌ای مهمترین آفت مراکز پژوهشی و تحقیقاتی است

1392092716535126217624633-300x210 عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: همه مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور نقشه جامع علمی داشته باشند و بصورت جزیره ای عمل نکنند.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور اظهار کرد: برای عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی در حوزه علم و فناوری از سوی رهبری باید قوای سه گانه، مراکز علمی و دانشگاهی تلاشی مضاعف  برای تحقق این سیاست ها داشته باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس خاطر نشان کرد: نخستین نکته در این سیاست های بحث جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی در سطح جهان بوده که این اصل بسیار مهم و حیاتی است.

خسروی تصریح کرد: بخشی از اعتبارات دولتی باید در راستای تحقق اهداف پژوهشی و ارتقای سطح مراکز تحقیقاتی مورد استفاده  قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ میلیون ۵۰۰هزار دانشجو در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: همچنین سالانه یک میلیون پایان نامه در موضوعات مختلف از سوی دانشجویان ارشد و دکتری به نگارش در می آید که اگر از این پایان نامه‌ها در جهت امور مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی مورد بهره برداری قرار گیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که رتبه نخست علمی در خاورمیانه و همچنین رتبه ۱۶علمی در سطح جهان به کشور اختصاص دارد، افزود: برای رشد و ارتقای سطح علمی کشور باید بیش از گذشته تلاش شود و این رشد علمی نباید  متوقف شود.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم به جایگاه واقعی و عظمت ایران اسلامی در سطح جهان برسیم باید حرکتی جهاد گونه در حوزه ارتقای جایگاه علمی کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای ارتقای رشد علمی کشور نباید استعدادهای شهرستانی مورد غفلت واقع شود، افزود: همه مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور نقشه جامع علمی داشته باشند و بصورت جزیره ای عمل نکنند.

خسروی با اشاره به این مطلب که برای تبدیل کشور به قطب علمی در سطح منطقه و جهان باید علاوه بر گسترش تحقیقات علمی باید در حوزه علوم انسانی نیز پیشتاز از سایر کشورها عمل کنیم، گفت: برای ارتقای علم در کشور نمی‌توان از علوم مختلف رایج در سایر کشورها کپی برداری کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.