آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / بازار گل زعفران در تربت حیدریه ساماندهی می شود

بازار گل زعفران در تربت حیدریه ساماندهی می شود

معاون برنامه ریزی فرماندارتربت حیدریه گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت زعفران، دستگاه های متولی در حال ساماندهی بزرگترین بازار گل زعفران هستند.
‘مهدی عباسپور’ افزود: در جهت تقویت و بهداشتی شدن زعفران، هدایت و نظارت بیشتری بربازار گل زعفران تربت حیدریه صورت می گیرد.

وی گفت: شهرداری موظف شده با مشارکت بخش خصوصی بازار زعفران تربت حیدریه را ساماندهی کند.

معاون برنامه ریزی فرماندارتربت حیدریه اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، جلسات متعددی برای ساماندهی بازار زعفران با حضور مسوولین این شهرستان تشکیل شده تا نظارت بیشتر براین بازار انجام شود.

عباسپورافزود: با توجه به تخصصی بودن بازار زعفران، براساس نظر کارشناسی و توافقات صورت گرفته در نشست کارگروه زعفران، امسال این بازار صرفا در اختیار زعفرانکاران و تولیدکنندگان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: بدلیل فصلی بودن خرید و فروش زعفران، سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری و بازسازی بهینه این بازار نداشته و کمتر به این حوزه ورود پیدا می کنند.

معاون برنامه ریزی فرماندارتربت حیدریه ادامه داد: در همین راستا، طی جلسات متعدد و اعلامی که شهرداری این شهر با شرکت ها، اشخاص حقیقی و حقوقی که توانایی انجام این کار را داشته باشند صورت گرفته تا با رعایت مصوبات شورای ملی زعفران بازار را مدیریت کنند.

عباسپور تاکید کرد: تاکنون پنج سازمان و شرکت از جمله انجمن حمایت از زندانیان، تعاونی زعفران کاران ، اتحادیه زعفران فروشان ، تعاونی روستایی و انجمن صنفی کشاورزان تربت حیدریه به این حوزه وارد شدند.

وی تصریح کرد: با حضور مستمر نمایندگان اداره صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشکده زعفران تربت حیدریه در محل بازار عرضه زعفران ، نظارت بر وضعیت بازار خرید و فروش این محصول امسال پررنگ تر از سال قبل می شود.

سطح زیرکشت زعفران در منطقه تربت حیدریه ۲۱ هزار هکتار با توان تولید ۷۵ تن زعفران خشک در سال است که این شهرستان را به قطب تولید زعفران در کشور و دنیا تبدیل کرده است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.