آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نظر مساعدی نسبت به دانش آشتیانی ندارند

نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نظر مساعدی نسبت به دانش آشتیانی ندارند

IMG_74241عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همان روزی که نامه ریاست جمهور در رابطه با انتخاب دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم در صحن علنی مجلس قرائت شد، نمایندگان حاضر در جلسه نظر منفی خود را اعلام کردند، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نظر مساعدی نسبت به گزینه انتخابی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم ندارند.

ابوالقاسم خسروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیمای مه ولات، افزود: وزارت علوم جایگاه بسیار اساسی، زیربنایی و حیاتی توسعه علم و پژوهش و تحقیقات و فناوری در یک کشور است.
وی با بیان اینکه اساس پیشرفت و ترقی هر کشور در دانشگاهها و مراکز علمی آن کشور است، خاطرنشان کرد: اکنون کشور ایران از لحاظ علمی صاحب رتبه اول خاورمیانه و رتبه پانزدهم در جهان است و در بسیاری از محورهای علمی نیز جزء ۱۰ کشور برتر دنیاست و همه این موفقیت ها حاصل تلاش و مجاهدت دانشمندان بزرگ کشور است.
نماینده مردم تربت حیدریه مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز مردم در دورترین روستاها تا داخل شهرها از عملکرد وزارت بهداشت و درمان رضایت دارند عنوان کرد: وزارت بهداشت و درمان همچون ستاره ای درخشان در بین وزارتخانه های دیگر است و این به سبب آنست که دکتر هاشمی مدیری معتدل و مدبر با سوابق درخشان علمی و به دور از حاشیه های سیاسی است.
وی ادامه داد: انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که افردای با سوابق روشن مدیریتی، علمی و پژوهشی برای تصدی وزارت علوم معرفی شوند و این چنین افراد توانمندی هم اکنون در بدنه دولت هستند نظیر دکتر فتاحی، معاون علمی ریاست جمهوری و دکتر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای.
خسروی با بیان اینکه افرادی که تا کنون به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شده اند، با نگاه سیاسی انتخاب شده اند، تصریح کرد: فرجی دانا شخصیتی نسبتا معتدل با سوابق موفق علمی بود اما دخالت گروههای فشار و افراد سهم خواه در مدیریت ایشان سبب تنش بین وزیر و مجلس و نهایتا منجر به استیضاح ایشان شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همان روزی که نامه ریاست جمهور در رابطه با انتخاب دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم در صحن علنی مجلس قرائت شد، نمایندگان حاضر در جلسه نظر منفی خود را اعلام کردند، گفت: اعلام عدد ۲ توسط نمایندگان در واقع اعلام عدم موافقت با گزینه پیشنهادی رئیس جمهور بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ریاست محترم جمهور می بایست در انتخاب فرد مناسب برای تصدی این وزارتخانه مهم نوع نگاه مجلس را که براساس اعتدال است مدنظر قرار میداد که در عمل این اتفاق نیفتاده است و ادامه این روند به نفع وزارت علوم، دانشگاه و کشور نیست.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.