آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / توجه بیشتر به موقوفات قرآنی؛ مهم ترین نیاز جامعه

توجه بیشتر به موقوفات قرآنی؛ مهم ترین نیاز جامعه

IMG_7487 (150)

نماینده مردم تربت حیدریه مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی توجه بیشتر به موقوفات قرآنی را مهم‌ترین نیاز جامعه دانست و گفت: متأسفانه امروز به اهمیت موقوفات قرآنی در جامعه کمتر توجه شده است، چراکه کمتر به این موضوع احساس نیاز می‌شود.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی اظهار کرد: وقف سنت پسندیده‌ای برای برطرف کردن نیاز جامعه به ویژه اقشار آسیب‌‎پذیر است که اگر احیا شود کمک بزرگی به نیازمندان جامعه خواهد کرد.

پررنگ‌کردن نقش مردم در وقف

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بر پررنگ‌کردن نقش مردم در وقف تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم فرهنگ وقف باقی بماند، باید آن را مثل نماز، روزه و صدقه در زندگی مردم مطرح کنیم.

وی با اشاره به جایگاه وقف در زندگی مردم افزود: در آیات و روایات اهل بیت(ع) بر فرهنگ وقف تأکید شده است لذا ضروری است جایگاه واقعی آن در جامعه احیا شود.

خسروی با بیان اینکه باید وقف در جامعه نهادینه شود و مردم به ارزش واقعی وقف پی ببرند، ادامه داد: در گذشته توسط بزرگان و ائمه معصومین(ع) ارزش وقف به خوبی برای مردم بیان می‌شد و شاید یکی از عواملی که باعث رشد وقف در جامعه آن دوره بوده منوط به همین مسئله بود.

وی در ادامه توجه به بیشتر به موقوفات قرآنی را مهم‌ترین نیاز جامعه دانست و گفت: متأسفانه امروز به اهمیت موقوفات قرآنی در جامعه کمتر توجه شده است، چراکه کمتر به این موضوع احساس نیاز می‌شود لذا اگر مردم  جامعه با ارزش‌ها و اهمیت وقف قرآنی آشنا شوند به طور قطع با تمام وجود وارد این عرصه خواهند شد.

ابعاد آموزش و فرهنگی وقف در جوامع اسلامی بسیار گسترده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابعاد آموزش و فرهنگی وقف در جوامع اسلامی بسیار گسترده است، اظهار کرد: مهم‌ترین کارکرد وقف در جامعه اسلامی از گذشته دور تاکنون کارکرد آموزشی و فرهنگی بوده است.

وی تأکید کرد: آموزش وقف در راستای فرهنگ‌سازی این امر باید مد نظر قرار بگیرد و هرکس در جایگاهی که می‌تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد، پیش‌قدم شود.

خسروی ابراز کرد: وقف یکی از مطلوب‌ترین و بهترین صدقات است چراکه وقف جاری و مستمر بوده و در دوران حیات و بعد از حیات شخص ثمرات آن جاری و پابرجا است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.