آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی باید با معیارهای علمی و دقیق و بدور از هرگونه اعمال سلیقه و دخالتهای فردی بررسی شود

واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی باید با معیارهای علمی و دقیق و بدور از هرگونه اعمال سلیقه و دخالتهای فردی بررسی شود

IMG_7536 (199)نماینده مردم مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی باید مطابق با معیارهای دقیق علمی و بدور از هرگونه اعمال سلیقه و دخالتهای فردی بررسی شود و مزایا و معایب طرح شفاف اعلام شود و اگر عملیاتی باشد در سالهای آینده اجرا شود.

ابوالقاسم خسروی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیمای مه ولات، اظهار کرد: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان است و وظیفه دولت است که شرایط تحصیل رایگان را در تمام مقاطع تحصیلی از پایه اول دبستان تا پایان تحصیلات متوسطه بصورت رایگان برای مردم در همه جای کشور فراهم کند.

وی اضافه کرد: برمبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش می تواند در اداره مدارس از مشارکت مردم استفاده نماید که هم اکنون ۸ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح واگذاری مدارس دولتی به موسسات غیر انتفاعی که توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شده، بحث جدیدی است که باید از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی کاملا بررسی و کارشناسی شود و پس از کارشناسی میدانی و در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت در رابطه با اجرایی بودن طرح تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش با کمبود شدید نیروی انسانی خصوصا در رشته های خاص مواجه است، گفت: راه حل صحیح این مسئله استخدام افرادی از عالی ترین فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس معیارهای علمی و دقیق است.

خسروی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بنا شود به سبب کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اجرا شود، این طرح باید مطابق با معیارهای دقیق علمی و بدور از هرگونه اعمال سلیقه و دخالتهای فردی بررسی شود و مزایا و معایب طرح شفاف اعلام شود و اگر قابل اجرا باشد در سالهای آینده اجرا شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.