آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار مه ولات / رژه ماشین‌آلات راهداری در شهرستان مه ولات به مناسبت روز راهدار

رژه ماشین‌آلات راهداری در شهرستان مه ولات به مناسبت روز راهدار

به مناسبت روز راهدار رژه انواع ماشین‌آلات و ادوات راهداری با همکاری اعضاء مدیریت بحران جاده ای در سطح شهر فیض آباد با حضور امام جمعه شهرستان و فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی،مهندس حسین شیر محمدیان هدف از برگزاری این رژه را اعلام آمادگی امکانات و اعزامعوامل راهداریبه نقاط برفگیر شهرستانعنوان کردو افزود : بی شک چشم امید مسافران جاده ها در شرایط بحرانی به اقدامات سریع راهداران دوخته شده و این قشر زحمت کش و بی ادعا همچون سال های گذشته با همه وجود آماده هرگونه فداکاری و خدمات رسانی به مسافران و در راه ماندگان خواهند بود.

رییس اداره راه وشهرسازی مه ولات  با اشاره به طرح راهداری زمستانیافزود : کلیه نیروهای راهداری در آماده باش کامل بسر می برند و آماده خدمت به مسافران و زائران ثامن الحجج ، علی بن موسی الرضا(ع) در فصل زمستان هستند .

 وی همچنین  بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مسافران تاکید کرد و گفت: تحقق برنامه کاهش سوانح و حوادث رانندگی در جاده‌ها در گرو همکاری رانندگان است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تهیه و تدارک نمک، شن و ماسه مورد نیاز برای عملیات شن و نمک پاشی در محورهایی که احتمال دارددستخوش بارش برف و یخبندان شوند نیز، دیده شده است.

وی نقش یکایک دستگاههای حوزه راهداری و امداد جاده ای را مهم خواند و گفت: اداره راه و شهرسازی مه ولات با پاکسازی و بازگشایی مسیرها و نصب تابلو و علائم مربوطه، امنیت عبور و مرور را در فصول سرما در جاده های شهرستان تامین می کند.

مهندس شیر محمدیان خدمت راهداران به عنوان حافظان سرمایه‌های ملی کشور را  خدمتی مقدس  عنوان کرد و از کارکنان زحمتکش اداره راه و شهرسازی مه ولات  که در خدمت رسانی به زائران حضرت رضا (ع) با ایثاری ستودنی درگرمای طاقت‌فرسای تابستان و سرمای سخت زمستان تلاش می کنند،‌قدر دانی کرد.

فرماندارشهرستان نیزدراین مراسم با بیان اینکه راه‌ها با حمل و نقل مرتبط هستند و حمل و نقل نیز تاثیر زیادی در اقتصاد دارد و اگر جاده‌های مناسب وجود داشته باشد قطعا حمل و نقل بهتر انجام می‌شود و اقتصاد شکوفا خواهد بود، گفت:‌راهداریموجب حفظ سرمایه‌های ملی و روانسازی ترافیک می‌شود.

مسعود رنجبر با بیان اینکه بخش شادمهر و روستاهای بالا مه ولات از مهمترین نقاط برفگیر و از نقاط حساس مواصلاتی شهرستان می باشد بر ضرورت احداث راهدارخانه ثابت در سه راهی شادمهر تأکید و از اداره کل راه و شهرسازی خواست تا این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه اهمیت راه بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد:وظیفه کارکنان اداره راه و شهرسازی و راهداران در فصل پاییز و زمستان دوچندان ‌است وهمواره شاهد هستیم که مشکلات موجود در جاده‌ها به ویژه جاده‌های کوهستانی توسط این افراد در کمترین زمان رفع شده است.

فرماندار شهرستان مه ولات ، راهداری را فعالیتی زنده  و پویا در تمام فصول سال دانست که بیشتر در زمستان نمود پیدا میکند  وی از زحمات راهدارانی که سه ماهه فصل زمستان در شرایط سخت و به دور از خانواده در نقاط برفگیر انجام وظیفه می نمایند، تقدیر کرد.

امام جمعه شهرستان مه ولات که جهت بدرقه راهداران در مراسم حضور داشت  ضمن تبریک هفته حمل و نقل و روز راهدار حمل و نقل را یکی از نیازهای جدی ، ضروری و مقوله های مهم زندگی بشریدانست که خداوند در قرآن کریم در زمینه های مختلف از جمله هوایی ، زمینی و دریایی در سوره های متعدد به آن اشاره های مختلفی نموده است، وی افزود : تلاش راهداران و حضور ایثارگرانه آنها در سخت‌ترین شرایط در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی از جنس کار موظفی و معمولی نیست.

وی افزود: در انجام برخی از کارها طرف حساب انسان‌ها تنها جلب رضای الهی است و با این جلب رضایت آرامش بیشتر برقرار می‌شود که جا دارد در این زمینه به تلاش‌های گمنام و صادقانه راهداران آفرین و درود فرستاد که در اوج سختی کار با لذت تمام در این عرصه حضور پیدا می‌کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی میری راهداران را فرشتگان همیشه بیدار جاده دانست و  احساس وظیفه ، عشق و اعتقاد ایشان را ستودنی توصیف کرد، وی ضمن آرزوی افزایش  نزولات جوی  برای تمامی راهداران و خانواده ایشان از خداوند سلامتی و تندرستی مسئلت کرد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.