آخرین اخبار
خانه / در آینه‌ی تلاش مسئولین / تربت حیدریه / ثبت ۱۲ موقوفه جدید در شهرستان تربت‌حیدریه به ارزش هشت میلیارد ریال

ثبت ۱۲ موقوفه جدید در شهرستان تربت‌حیدریه به ارزش هشت میلیارد ریال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه از ثبت ۱۲ موقوفه جدید در شهرستان تربت حیدریه به ارزش هشت میلیارد ریال خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن لطفی، رئیس اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه  با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ وقف جدید در هفته وقف امسال ثبت شده است، یادآور شد: این وقف‌ها به ارزش هشت میلیارد ریال شامل زمین، خانه، آب و اراضی، ساخت مسجد و حسینیه و … ثبت شده است.

وی اظهار کرد: افزایش بهره‌وری در موقوفات و بقاع متبرکه جز مدیریت جهادی وقف راه دیگری ندارد زیرا وقف کردن مصداق بارز جهاد مالی است که مدیریت جهادی نیز می‌طلبد.

لطفی با بیان اینکه وقف یکی از عوامل تعیین شده در مسائل اقتصادی، اجتماعی و خاصه فرهنگی در نظام اسلامی است، اظهار کرد: باید تبلیغات لازم انجام شود تا وقف جایگاه خود را به عنوان یک سنت حسنه و عامل بقاء و ماندگاری جای خود را در بین مردم باز کند.

وی با اشاره به اینکه وقف از نوع بهترین و بی منت‌ترین کمک‌ها است که این امر در قرآن و روایات تأکید زیادی شده است، افزود: موقوفات در تمام ادیان الهی وجود داشت و در اسلام پر رنگ‌تر، عمیق‌تر و فراوان‌تر است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه، وقف در جامعه امروز را نیازمند یاری سرمایه گذاران دانست و یادآور شد: باید با نوشتن وقف‌نامه، واقف را به سمت نیازمندی‌های روز سوق داد.

وی تأکید کرد: در تربت‌حیدریه و شهرستان‌های همجوار موقوفات کثیر و ارزشمندی وجود دارد که امیدواریم این روش نیکو در ایجاد موقوفات جدید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.