آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بحران سوریه و رسوایی غرب

بحران سوریه و رسوایی غرب

71423_orig

خسروی‌سهل‌آبادی در یادداشتی مطرح کرد:

بحران سوریه و رسوایی غرب

عضو هیات پارلمانی ایران در سفر به سوریه، با یادآوری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور سوریه، گفت: برگزاری این انتخابات تمامی معادلات غربی ها و دول مرتجع عربی را خنثی و سرنوشت واقعی سوریه را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی عضو هیات پارلمانی ایران در سفر به سوریه در یادداشتی، به تشریح ابعاد انتخابات ریاست جمهوری سوریه و رویکرد غرب نسبت به انتخاب بشار اسد پرداخته است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه و راستی آزمایی دموکراسی خواهی غرب

بالاخره بعد از حدود سه سال تنش و درگیری و آدم کشی و جنایت غربیها در سوریه روز موعود فرا رسید روزی که قرار است برگ رای، تمامی معادلات غربی ها و دول مرتجع عربی را خنثی و سرنوشت واقعی سوریه را رقم بزند.

حقیقتا اتفاقات مهمی در عرصه بین المللی در حال وقوع است که هر کدام همچون ترازویی وزن دموکراسی خواهی واقعی و حق طلبی و مردم داری دولتها و نظامهای مدعی را به جهانیان نشان می دهد از جمله “بحران سوریه” که آیینه تمام نمایی شده است برای راستی آزمایی همه ادعاهای حکومتهای مدعی دردفاع از آزادی، حقوق بشر و دموکراسی یا انتخابات در اکراین، افغانستان، عراق و مصر.

دولتهای غربی و کشورهای مرتجع عرب دراین سه سال از تمامی گزینه های “زیر میز و روی میز” از “مذاکره و مداخله” و “طرح کوفی عنان” و “دیپلماسی اخضر ابراهیمی” تا “سلاح شیمیایی” و “سربریدنهای داعش” و..برای نابودی نظام مردمی اسد و اضمحلال جبهه مقاومت استفاده کردند ولی دریغ از اندکی توفیق و تاثیر..جز آبروریزی و وهن حیثیت داخلی و بین المللیشان و کشتار و آوارگی مردم بیگناه سوریه و خرابی بی حد و حصر کشور سوریه .

اخیرا یک مقام اروپایی در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار گفته است «..می‌خواهید بیش از آنچه کرده‌ایم، در سوریه چه کار کنیم؟ هر چیزی که ممکن بود. انجام دادیم، اوضاع پیچیده‌تر شد. جبهه‌ای از دمشق تا بیروت و تهران و کیف به وجود آمده است. ما نتوانستیم به اهداف خود در سوریه برسیم…»

ریشه های بحران سوریه

حضرت امام ره ( که در سالگرد ارتحال آن فقید هستیم و یادش را گرامی میداریم) چه عالمانه و ژرف اندیشانه فرموده بودند که رژیم صهیونیستی “غده سرطانی” است وباید محو شود.هم‌اکنون جامعه جهانی و ما در خاورمیانه هر تنش و درگیریی که شاهد آن هستیم بی ارتباط به خباثت و رذالت مولود نامشروع آمریکا و انگلیس در منطقه نیست و “دود و خون” مشتعل شده در سوریه از این قاعده مستثنی نیست.چرا که بحران سوریه عقده ای است که صهیونیستها و غرب از شکست مفتضحانه در برابر حزب الله درجنگ ۳۳ روزه چشیدند.

 کمیته ای تحت عنوان” وینوگراد” مرکب از ۸۰ نفر از شخصیت‌های حقوقی، نظامی، سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۳۳روزه در یک گزارش مفصل و کارشناسی سبب اصلی شکست این رژیم را کمکهای سوریه به حزب الله دانستند و از همان موقع بود که سیستمهای امنیتی و اتاقهای فکر اسراییلی – امریکایی با همکاری برخی دول اروپایی و عربی طراحی حذف نظام سوریه را کلیدزدند.

حوادث چند سال اخیر سوریه حقایقی را برای جهانیان و مردم دنیا روشن ساخت که مرور برخی از آنها فراخور این مقال خالی از لطف نیست:

۱- کشورهای سلطه طلب به سرپرستی آمریکا و صهیونیسم بین الملل همزمان با وقوع بهار عربی در منطقه سعی داشتند اصطلاحا از این آب گل الود ماهی خود را صید کنند و خواستد کینه دیرینه خود نسبت به محور مقاومت یعنی سوریه را در این مقطع زمانی جبران کنند و نظام سوریه را سرنگون سازند و با این تحلیل غلط که میتوان همچون دولت مصر و تونس حکومت بشار را ساقط کرد با عوامل و ایادی و پیاده نظام خود-عاریه گرفته شده از برخی کشورهای عربی- شهرهای ادلب و درعا را به اشوب کشیدند غافل از اینکه نظام سوریه همچون دیکتاتوری مبارک و بنعلی و قذافی نیست و نفهمیدند که نظام سوریه مردمی است و بهار عربی در کشورهایی با نظام دیکتاتوری و غیر دموکراتیک رخ داده و انهم با اراده مردم آن کشور نه با خود کشی و حماقت ارتش ازاد و جبهه داعش و گروه النصره و دلارهای کثیف دستگاههای امنیتی غربی-عبری – عربی

۲-استعمار نو با همراهی استعمار پیر و جیره خوارانشان قصد داشتند با نابودی نظام سوریه برای همیشه کار “محور مقاومت” را در خاورمیانه و بلکه در جهان یکسره کنند یعنی بعد از اسقاط حکومت دمشق سراغ حزب الله و بعد از ان ایران بیایند و برای همیشه نسخه این منطقه را بپیچند. و بعون الله نه تنها طرح شیطانی انها در همان نطفه خفه شد بلکه بحول الله والمنّه باز از فداییان و سربازان محور مقاومت به فرماندهی جمهوری اسلامی سیلی و تودهنی بیاد ماندنی نیز دریافت کردند.

۳-بحران سوریه سره را از ناسره جدا کرد دوستان و دشمنان “محور مقاومت” و همپیمانان مخفی و علنی صهیونیستها که حاضرند به خاطر آنها حتی منافع ملت خود را تباه کنند به جهانیان شناساند. در سرسپردگی برخی دول غربی و عربی به صهیونیستها همین بس که حاضر شدند برای منافع شیطانی اسراییل حدود ۶ ملیون انسان بیگناه را آواره و حدود ۱۵۰ هزار کشته برجای گذاشته و ملیاردها دلار خرابی و ویرانی برای مردم سوریه بجای بگذارند.

۴-بحران سوریه اثبات کرد که اگر کشورهای مظلوم و حق طلب دست به دست هم دهند و متحد شوند میتوانند در برابر سلطه نامشروع و زیاده خواهی آمریکا و صهیونیسم بین الملل بایستند و خواسته های نامشروع و سلطه طلبانه انها را غیر عملی سازند و فراتر از ان بحران سوریه این واقعیت را در عرصه بین المللی روشن ساخت که دیگر کشورها و ملتها حاضر نخواهند شد برای نجات رژیم نامشروع صهیونیستی بیش از این هزینه کنند.

۵-در بحران سوریه قدرت نرم ایران در مدیریت بحرانها به جهان ثابت شد و جمهوری اسلامی نشان داد که موضعش همواره براساس منطق و دفاع از مردم و نظامهای مردمی است و در این مسیر بر اساس اصول و ارمانهای الهی خود از هیچ حمایتی دریغ نخواهد نمود و مبرهن است که اگر در مساله سوریه حمایت و مساعدت نظام اسلامی نبود سرنوشت دیگری در انتظار دولت سوریه بود که قطعا خسارات و صدمات ان دامن بسیاری از کشورها را درمنطقه می گرفت….

انتخابات کابوسی برای غرب و نویدی برای آبادانی سوریه جنگ زده

 دولتهای غربی و صهیونیست‌ها تمامی عِدّه و عُدّه  نظامی، سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک خود را ازمودند و به اذعان ان مقام اروپایی به اهداف خود نرسیدند انها زودتر از ان که فکر می کردند کابوسی دیگر به سراغشان امد و ان “انتخابات آزاد” در سوریه است انتخاباتی که حتی حاضر شدند با پیشنهاد ابقای دو سال دیگر بشار در قدرت از برگزاری ان جلوگیری کنند ولی با مخالفت ایران و روسیه مواجه شدند.

بشار اسد در سال ۱۳۹۰ قانون اساسی سوریه را اصلاح و ماده ۸ جنجالی را حذف و مسیر را برای رقابت همه سلایق در انتخابات ریاست جمهوری باز کرد و مشاهده کردیم که برای انتخابات امسال حدود ۲۴ نفر نامزد که نهایتا سه نفر برای رقابت یعنی بشار اسد رئیس‌جمهور کنونی، ماهر عبدالحفیظ حجار دبیرکل حزب اراده ملی و چهره سرشناس اقتصادی اهل حلب و حسان عبدالله‌ نوری تکنوکرات چپ‌گرا که سالها مشاور بین‌المللی یک موسسه مشاوره‌ای معتبر در آمریکا بوده است، تایید شده و اماده رقابت شدند.

علیرغم همزمانی برگزاری چندین انتخابات در کشورهای مختلف در این ایام در منطقه، انتخابات سوریه بنا به دلایلی از اهمیتی فوق العاده برخوردار است که به نکاتی چند در این خصوص می پردازیم:

۱-برگزاری انتخابات در سوریه توسط دولت مقتدر دمشق گواه این مطلب است که جبه مقاومت میخواهد به دنیا و علی الخصوص مخالفین و معاندین نشان دهد که این “مردم سوریه” هستند که برای این کشور و نظام حاکم بر ان تصمیم می گیرند نه اتاقهای فکر و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی امریکا و اسراییل و قطر و عربستان و ترکیه و انگلیس.و هر طرحی جز اراده مردم سوریه در سوریه ناکارمد و غیر موثر است .

۲-انتخابات سوریه آزمونی سخت برای غرب و سازمان ملل و همپیمانان انها گردیده است. اینها که همواره داعیه دار دموکراسی و مردم سالاری اند و ملاک دموکراسی و ازادی را پیوسته انتخابات عنوان می کنند و همزمان از برگزاری انتخابات در اکراین و افغانستان و مصر و..با همه کاستی ها و نقایص آن حمایت می کنند چطوربا وقاحت تمام و دیکتاتور منشی و زورگویی و با روحیه استعمارگری وقلدر مابی خود انتخابات ازاد در سوریه را غیر قانونی و نامشروع دانسته و تحریم می کنند.

۳-انتخابات در سوریه یک فرصت طلایی برای مردم سوریه است که چنانچه با قوت و قدرت در انتخابات شرکت کنند قطعا کوبنده ترین و برنده ترین سلاح در مقابل تداخل نظامی و تهاجم تکفیریها را بکار برده اند و این بهترین و اثرگذارترین و کم هزینه ترین دارو برای درمان سوریه زخم خورده و برون رفت از این بحران است و این انتخابات فارغ از نتیجه تاثیر به سزایی درثبات سیاسی و نقش سوریه در صحنه بین المللی خواهد گذاشت.و قهرا از نتایج شیرین ان تقویت جبهه مقاومت و شکست مفتضحانه غرب و همپالکی های انها خواهد بود.

۴-نفس برگزاری انتخابات در سوریه شکست بزرگی برای سیاستهای مداخله جویانه و استعماری غرب به سرکردگی امریکاست.امریکاییها و صهیونیستها در سالهای اخیر خطاهای استراتژیکی را مرتکب شده و منطبق بر همین اشتباه در استراتژی شکستهای سنگینی را متحمل شده اند از جمله در مداخله نظامی در عراق و افغانستان، در برخورد با مساله بیداری اسلامی، در جنگ ۳۳ روزه، در جنگ ۲۲ روزه، در نبرد ۸ روزه با حماس، در قضیه فتنه سال ۸۸ ایران، در پرونده مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی(که منجر به گاف جان کری شد)وافتضاح در مدیریت بحران اکراین که همه این رویکردهای غلط و شکستهای پی در پی می رود که انشالله انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست و نابودی همیشگی آنها را به جامعه جهانی نوید دهد.

۵- پرواضح است که حمایتها و هدایتهای جمهوری اسلامی و شخص رهبر معظم انقلاب، دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و مشخصا کمیسیون امنیت ملی مجلس نقش موثری در ساماندهی بحران سوریه تا انتخابات داشته و قطعا حضور هیاتی از نمایندگان مجلس برای نظارت بر انتخابات سوریه سوای قوت قلب برای مردم سوریه اثر ماندگاری در ارتقای وجهه بین المللی جمهوری اسلامی خواهد گذاشت.

در مدیریت بحران سوریه همواره شخص مقام معظم رهبری با اندیشه های راهبردی و عالمانه خود نقش مهمی در مدیریت این بحران و خط دهی درست به سربازان عرصه نبرد میدانی داشتند که این مقال را با کلام مدبرانه رهبر فرزانه خاتمه می دهیم : «امروز آمریکا برای شبیه‌سازی کاری که در مصر، تونس، یمن، لیبی و امثال این‌ها انجام گرفته ‌است، متوجه شده ‌است که سوریه را – که در خط مقاومت است – دچار مشکل کند. ماهیت قضیه در سوریه با ماهیت قضیه در این کشورها متفاوت است. در این کشورها حرکت ضد آمریکا و ضد صهیونیسم بود، اما در سوریه دست آمریکا آشکار و مشهود است؛ صهیونیست‌ها دنبال قضیه هستند و ما نباید اشتباه کنیم. ما نباید معیار را فراموش کنیم. آنجائی که حرکت ضد آمریکا و ضد صهیونیسم است، آن حرکت، حرکت اصیل و مردمی است؛ آنجائی که شعارها به نفع آمریکا و صهیونیسم است، آنجا حرکت انحرافی است. ما این منطق را حفظ خواهیم کرد.”در جایی دیگر می فرمایند: «از ابتدا تحولات سوریه را واکاوی کرده و گفته ام ما از نظامی حمایت میکنیم که دارای سه ویژگی نظام مردمی، ضد نظام سلطه و ضد رژیم صهیونیستی باشد» ودر فرازی راجع به بحران سوریه فرمودند:«.. ما از هیچ طرحی که پشت آن آمریکایی ها باشند حمایت نمی کنیم”./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.