آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بلاتکلیفی سرپرستان دانشگاه‌ها، فرصتی طلایی برای تاخت و تازهای جریان‌های سیاسی / اعتدال فرهادی کجاست؟

بلاتکلیفی سرپرستان دانشگاه‌ها، فرصتی طلایی برای تاخت و تازهای جریان‌های سیاسی / اعتدال فرهادی کجاست؟

IMG_7529 (1921)عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد
بلاتکلیفی سرپرستان دانشگاه‌ها، فرصتی طلایی برای تاخت و تازهای جریان‌های سیاسی / اعتدال فرهادی کجاست؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتدالی که فرهادی در مجلس می‌گفت، کجاست؟ گفت: بلاتکلیفی سرپرستان دانشگاه‌ها تبدیل به فرصتی طلایی برای تاخت و تازهای جریان‌های سیاسی شده است.
خبرگزاری فارس: بلاتکلیفی سرپرستان دانشگاه‌ها، فرصتی طلایی برای تاخت و تازهای جریان‌های سیاسی / اعتدال فرهادی کجاست؟

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با ابراز نگرانی از ادامه‌دار بودن وضعیت بلاتکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها به وی‍ژه دانشگاه تهران اظهار کرد: فرهادی در روز رای اعتماد خود در مجلس به طور جدی اعلام کرد که میانه‌ای با فتنه ندارد و بر مبنای اصل عدالت و اعتدال می‌خواهد سکان وزارت علوم را به دست گیرد.

وی افزود: امروز شرایطی در دانشگاه‌ها حاکم شده که به طور جد، کمیسیون آموزش و تمامی مجلسی‌ها نگران وضعیت دانشگاه‌ها هستند، فرهادی رویکرد خود را در دانشگاه‌ها مبتنی بر تحول و نگاه عالمانه و اندیشمندانه در مسیر توسعه علم کشور توصیف کرد اما این بلاتکلیفی نه تنها سبب توسعه و رشد علمی نمی‌شود بلکه در دانشگاه‌های ما با نوعی عقب گرد مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسئله صحیح است که هر وزیری برای تغییر و انتصابات نیاز به زمان به منظور بررسی و انتخاب دقیق دارد اما مسئله اینجاست که در وزارت بهداشت شاهد بودیم با تدبیر سکان‌دار این وزارتخانه در همان جلسه‌های نخستین شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزینه‌های ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی و پس از تائید، منصوب شدند.

خسروی یادآور شد: ما به طور جدی از وزیر علوم خواستار نگاهی اعتدالی در موضوع انتصابات و تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: اداره و مدیریت دانشگاه‌ها به وسیله سرپرستان بلاتکلیف، دانشگاه را به رکود برده و داستان به همین جا ختم نمی‌شود چرا که هر جریان سیاسی در این مقطع در دانشگاه‌ها به نفع خود جولان داده و در تلاش است از این وضعیت بهره‌برداری سیاسی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به فرهادی اعتماد کرده و امروز فرهادی باید اعتماد نمایندگان را به خود جلب کند، رویه فعلی در دانشگاه‌ها با تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه همخوانی ندارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.