آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / ۷۸۱۱ جلد سند مالکیت به روستاییان تربت حیدریه تحویل شد

۷۸۱۱ جلد سند مالکیت به روستاییان تربت حیدریه تحویل شد

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه گفت: از آغاز طرح سند دار کردن خانه های روستایی ۷۸۱۱ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل روستاییان این شهرستان شد.

علی اصغر کوهسرخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته یک هزار و ۶۰ سند مالکیت روستایی در تربت حیدریه صادر شد که اداره بنیاد مسکن این شهرستان در این زمینه رتبه برتر استان خراسان رضوی را کسب کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای تربت حیدریه اظهار کرد: طرح هادی در ۱۱۳ روستا از مجموع ۱۲۱ روستای بیش از ۲۰ خانوار این شهرستان تهیه شده و در ۴۵ روستا نیز اجرا شده و یا در حال اجراست.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه گفت: حدود ۷۰ هزار نفر و معادل ۳۳ درصد جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند که با توجه به اهتمام دولت به روستاییان و سرمایه گذاری در روستاها شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها هستیم.

کوهسرخی با اشاره به تملک و واگذاری اراضی به روستاییان تربت حیدریه افزود: در راستای تامین مسکن روستاییان و همچنین جلوگیری از تخریب اراضی زراعی، سال گذشته در ۱۶ روستای این شهرستان ۵۰ هکتار زمین از منابع طبیعی تملک شد که در حال تحویل آن به روستاییان فاقد مسکن هستیم.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

این شهرستان دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و حدود ۱۵۰ روستا است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.