آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / طرح هادی در ۱۲ هزار روستای کشور اجرا شده است / تا پایان سال ۹۴ تمامی روستاهای شهرستان تربت حیدریه از تهیه طرح برخوردار خواهند شد

طرح هادی در ۱۲ هزار روستای کشور اجرا شده است / تا پایان سال ۹۴ تمامی روستاهای شهرستان تربت حیدریه از تهیه طرح برخوردار خواهند شد

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون طرح هادی در ۱۲ هزار روستای کشور اجرا و در دو هزار روستای دیگر در حال اجراست.

علیرضا تابش روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح هادی روستای فدرد تربت حیدریه طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۳۴ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی برای ۳۲هزار روستا تهیه شده و تا پایان برنامه ششم توسعه این طرح برای دو هزار روستای دیگر نیز تهیه و تصویب خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اعتباراتی که در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، امیدواریم تا پایان امسال طرح هادی یکهزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اجرا شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر اجرای طرح هادی در روستاها از طریق تبصره های ملی و استانی هستند.

تابش گفت: اجرای طرح هادی در خراسان رضوی به دلیل دارا بودن روستاهای زیاد و بزرگ از میانگین کشوری کمتر است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر ملی و استانی شاهد شکوفایی این طرح در روستاهای این استان باشیم.

وی با اشاره به همکاری خیرین و مشارکت آنان در ساخت و ساز کشور ادامه داد: خیرین مسکن ساز در مجموع حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی برای اقشار ضعیف جامعه در سراسر کشور ساخته و یا در حال ساخت دارند که از این تعداد ۱۰ هزار واحد تحویل متقاضیان فاقد مسکن شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: طرح هادی در ۱۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار تربت حیدریه تهیه شده که تا پایان سال ۹۴ تمامی روستاهای این شهرستان از تهیه طرح برخوردار خواهند شد

اصغر کوهسرخی با اشاره به اجرای طرح هادی روستای فدرد تربت حیدریه  و تلاشهای نماینده مردم در مجلس در به ثمر رسیدن این پروژه  افزود: اجرای طرح هادی در این روستا با ۱۲۰۰ متر عملیات بازگشایی مسیر، اجرای جدول گذاری به طول دو هزار و ۴۰۰ متر و اجرای آسفالت به مقدار ۱۳ هزارو ۵۰۰ مترمربع با هزینه شش میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به اتمام رسیده است.

در مراسم بهره برداری از طرح هادی روستای فدرد تربت حیدریه، آیت الله رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار، امام جمعه و برخی مسوولان اجرایی این شهرستان نیز حضور داشتند.

شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و حدود ۱۵۰ روستا است.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.