آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / ۱۰هزار تن پیله ابریشم سالانه در ایران تولید می شود

۱۰هزار تن پیله ابریشم سالانه در ایران تولید می شود

رییس مرکز توسعه نوغانداری گفت: سالانه افزون بر ۱۰ هزار تن پیله ابریشم در کشور تولید می شود.
علی اصغر داداش پور روز چهارشنبه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران در سطح کشور توزیع شده و پیش بینی می شود این رقم به ۳۶ هزار جعبه برسد.

وی در ادامه گفت: برای تامین نیاز پیله تر ابریشم باید نیازسنجی دقیقی از کارگاههای تولیدی و کارخانه ها توسط وزارتخانه های صنعت و معدن و جهاد کشاورزی انجام شود تا نیاز واقعی نوغانداران به پیله مشخص شود.

رییس مرکز توسعه نوغانداری افزود: به رغم محدودیت تولید پیله ابریشم در ایران، اگر ساز و کار واردات و تعرفه ها کنترل شود زمینه برای احیا صنعت نوغانداری در کشور مهیا می شود.

وی در ادامه گفت: مرکز توسعه نوغانداری در سال ۱۳۹۳ به عنوان متولی نوغانداری کشور تشکیل شد و وظایف نظارتی، حاکمیتی و توسعه در زمینه نوغانداری را بر عهده دارد.

داداش پور افزود: در راستای حمایت از نوغانداران و پرورش پیله ابریشم دو مصوبه هیات وزیران برای ترغیب بیشتر کشاورزان در جهت اصلاح نهالهای توت و توزیع تخم نوغان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه احیا ابریشم نیاز به احیای توتستانها در کشور دارد گفت: برای احیا پیله ابریشم در ایران سالانه ۲۰۰ هزار اصله نهال توت کاشت می شود که باید تا دوسال آینده این رقم به یک میلیون نهال افزایش یابد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.