آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی ممنوع است / در قرارداد جدید اشکالات بیمه طلایی فرهنگیان حل می شود

واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی ممنوع است / در قرارداد جدید اشکالات بیمه طلایی فرهنگیان حل می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد

نمایندگان مجلس در بررسی بودجه سال ۹۴، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را ممنوع اعلام کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپروش ۵۰ هزار نیروی مازاد وجود داشته و در مناطق محروم نیز مشکل کمبود نیرو وجود دارد که باید مشکل ساماندهی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش حل شود.
ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با ساماندهی نیروی انسانی گفت:‌ مسئولان آموزش‌وپرورش اعلام کرده‌اند ۵۰ هزار نیروی مازاد دارند و در مناطق محروم نیز به ۵۰ هزار نیرو حق التدریس پرداخت می‌کنند که با ساماندهی مناسب نیروی انسانی می‌توان این مشکلات را حل کرد.

خسروی ادامه داد: آموزش و پرورش در سال گذشته برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی،‌اقدام به واگذاری حدود یک هزار مدرسه دولتی به بخش خصوصی کرد که این طرح با اشکالاتی همراه بود از جمله اینکه آیا معلمان به کارگرفته شده شاخص‌های لازم برای معلمی را دارند و آموزش‌های لازم را طی کرده‌اند همچنین نحوه انتخاب موسسان برای اداره مدارس دولتی به چه صورت بود؟

وی بیان کرد: به دلیل وجود این معایب، نمایندگان مجلس در بررسی بودجه سال ۹۴، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را ممنوع اعلام کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در برخی موارد نیز شاهد بودیم که برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی، کلاس‌های درس ادغام شده و این موضوع منجر به افزایش جمعیت دانش‌آموزان در کلاس درس شد اما بالاخره مشکل ساماندهی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش باید حل شود چرا که زمانی ۱۷ میلیون دانش آموز در مدارس داشتیم و یک میلیون معلم و هم‌اکنون که جمعیت دانش آموزی به ۱۳ میلیون رسیده است باز هم یک میلیون معلم داریم.

خسروی درخصوص بسته‌های بیمه‌ای و انتقادات فرهنگیان به ارائه خدمات ارائه شده اظهار داشت:‌ فرهنگیان نسبت به بیمه طلایی رضایت کامل ندارند و در طول سال‌های اخیر نسبت به عملکرد بیمه نارضایتی‌هایی مطرح بود.

وی افزود: موضوع بیمه طلایی چند بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش‌وپرورش بررسی شد و مقرر شد تا در قرارداد جدید بیمه طلایی اشکالاتی که از سوی فرهنگیان اعلام می‌شود، حل شود.

انتهای پیام/

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.