آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / پیوند بین دانشگاه، صنعت و تجارت عامل نجات بخش اقتصاد کشور است

پیوند بین دانشگاه، صنعت و تجارت عامل نجات بخش اقتصاد کشور است

1عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
پیوند بین دانشگاه، صنعت و تجارت عامل نجات بخش اقتصاد کشور است
مشهد – ایرنا – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پیوند بین دانشگاه، صنعت، تجارت و پژوهشگران مهمترین عامل نجات و شفابخش اقتصاد کشور است.
دکتر ابوالقاسم خسروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی در این مسیر حرکت کنیم بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب دشمنیهای استکبار با ما کاهش می یابد و وقتی به اوج اقتدار و استقلال رسیدیم معاندان در مقابل ایران به زانو در می آیند.

وی با اشاره به برپایی همایش بین المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی در مشهد گفت: باید مهمترین نتیجه برگزاری این قبیل همایشها تبیین و بسترسازی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری و نسخه شفابخش اقتصاد در جامعه باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی

افزود: برای تحقق هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی باید به توانمندی و ظرفیتهای واقعی مردم و کشورمان پی ببریم و از همه امکانات و فرصتها برای موفقیت در این عرصه بهره ببریم.

وی ادامه داد: همانگونه که ایران در عرصه دفاعی و علمی کشوری امن، مقتدر و پیشرفته است باید با اهتمام مسوولان و دست اندرکاران ذیربط از نظر اقتصادی نیز در عرصه جهاد اقتصادی به کشوری مقتدر در دنیا تبدیل شویم.

خسروی گفت: تحقق این امر با وابستگی به بیگانگان و نگاه به دست آنها امکانپذیر نیست لذا باید به توانمندی نیروی انسانی، مدیران توانمند، دانشمندان جوان و ظرفیتهای کشور در عرصه های اقتصادی و کشاورزی پی ببریم و بین دانشگاه، دانشجو، محققان و اقتصاد، صنعت و تجارت پیوندی ناگسستنی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تحصیل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو و نگارش سالانه یک میلیون پایان نامه و رساله دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور ادامه افزود: باید رویکرد وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش به سمت کاربردی شدن این توان و ظرفیت پیش برود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیاز اصلی کشور دانشگاه نسل سوم، کارآفرین، خلاق و پیشرو است که به نیازهای جامعه توجه عمیق داشته و از همه فرصتها در مسیر توسعه و پیشرفت حداکثر استفاده را بکند.

کنفرانس بین المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی با اهداف بررسی شیوه های مهم مدیریت در توسعه پایدار، استفاده از فرهنگ بومی برای نیل به الگوهای توسعه و استفاده از تجارب سایر کشورها در مشهد برگزار شد.

در این کنفرانس محققان و اساتید رشته توسعه و مدیریت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران و ترکیه حضور داشتند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.