آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نیاز اساسی در صادارات زعفران ورود به بورس بین المللی است

نیاز اساسی در صادارات زعفران ورود به بورس بین المللی است

 

81630555-6491691

نماینده مجلس شورای اسلامی :

نیاز اساسی در صادارات زعفران ورود به بورس بین المللی است


نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود زعفران در تالار صادراتی بورس کالا نیاز اساسی زعفرانکاران است که باید به آن توجه شود.
ابوالقاسم خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داشتن بورس بین المللی می تواند زعفران ایران را به اصلی ترین قیمت این محصول در دنیا تبدیل کند.

وی ادامه داد: تمام مشکلات در بازار زعفران در شرایطی رخ می دهد که به راحتی می توان با عرضه زعفران در بورس کالا زمینه ایجاد بهترین بسته بندی و استاندارد را با برند ایرانی مهیا کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زعفران ایران می تواند به تنهایی اقتصاد کشور را متحول و بازارهای جهانی را در اختیار داشته باشد.

خسروی محصول زعفران ایران را پرطرفدارترین در بازارهای جهانی برشمرد و افزود: زعفران با عنوان طلای سرخ، ارزش صادراتی بالایی برای کشور دارد و نباید از ارزش آن در بازارهای جهانی کاسته شود.

وی تصریح کرد: ایران با بیش از ۹۰ درصد تولید زعفران مقام نخست را در تولید این محصول ارزشمند در جهان دارد که متاسفانه نتوانستیم از آن بخوبی بهره مند شویم.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استان خراسان رضوی سالانه با تولید ۱۰۰ تن زعفران باکیفیت بزرگترین قطب تولید زعفران کشور و جهان به شمار می رود.

خسروی سطح زیرکشت زعفران را در ایران ۶۲ هزار هکتار ذکر و بیان کرد: سطح زیرکشت زعفران در منطقه تربت حیدریه ۲۱ هزار هکتار با توان تولید ۷۵ تن زعفران خشک در سال است لذا این شهرستان را به قطب تولید زعفران در کشور و دنیا تبدیل کرده است.

یکی از شاخص ترین محصولات تربت حیدریه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است که حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.