آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری تربت حیدریه بالغ بر ۶۳ میلیون تن است

ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری تربت حیدریه بالغ بر ۶۳ میلیون تن است

مدیر اداره صنعت،معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: بیش از ۶۳ میلیون تن ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری این شهرستان می باشد.

image73774

محمد سلطان پور در گفتگو با پایگاه خبری تابان تربت، اظهار داشت: از ۴۴ معدن فعال شهرستان تربت حیدریه سالانه ۶۰۰ هزار تن در زمینه های: گرانیت، خاک صنعتی، خاک لاشه، کرومیت، مرمریت،کائولین، گچ خاکی، طلا و نقره مس،سنگ آهک،گل سفید، نمک ومارل، برداشت می شود

وی افزود: برای ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم در معادن تربت حیدریه اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی کمبود نقدینگی، بالا بودن بهره های بانکی، نوسانات قیمت ها در مواد اولیه و شفافیت سازی با محاسبات استاندارد دارایی را بخشی از دغدغه های معدن کاران عنوان کرد.

سلطان پور همچنین از احداث کارخانه جدید ساخت قند از شکرخبر داد و افزود: این کارخانه در زمینه تولید قند کله و بسته بندی قند و شکر با ظرفیتی بالغ بر ۵ هزار تن و اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال و اشتغال ۳۰ نفر تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: همچنین کارخانه تولید کیسه های پلی ایتلین با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال  و اشتغالزایی ۲۰ نفر بطور مستقیم در شهرک صنعتی شماره یک تربت حیدریه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه بیان کرد: ۸۴ واحد صنعتی و کارگاهی با اشتغال دو هزار و ۲۶۱ نفر بصورت مستقیم در این شهرستان وجود دارد.

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت تربت حیدریه اظهار داشت: صنایع شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی،نساجی و پوشاک و تجهیزات پزشکی بخشی از صنایع در حال فعالیت این شهرستان نیز می باشد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.