آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بودجه پژوهشی دستگاه‌ها تا پایان برنامه پنجم به ۳ درصد می‌رسد

بودجه پژوهشی دستگاه‌ها تا پایان برنامه پنجم به ۳ درصد می‌رسد

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

بودجه پژوهشی دستگاه‌ها تا پایان برنامه پنجم به ۳ درصد می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کلیه دستگاه‌ها موظفند یک تا سه درصد اعتبارات خود را در بخش پژوهش و تحقیقات به کار بگیرند و تا پایان برنامه پنجم این رقم به ۳ درصد می‌رسد.

139209271653512621762463

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: در مصوبات بودجه بحثی داریم مبنی بر اینکه کلیه دستگاه‌ها موظفند یک تا سه درصد اعتبارات خود را در بخش پژوهش و تحقیقات به کار بگیرند و در واقع مورد استفاده این اعتبارات، بخش پژوهشی باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح در واقع حمایت از نخبگانی است که اهل خلاقیت و نوآوری هستند.

خسروی تاکید کرد: این بحث اعتبارات پژوهشی در هر دستگاه به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رقم بسیار مطلوبی است و براساس برنامه ریزی انجام شده این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به سه درصد برسد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما مبنای پژوهشی داشته باشد زمینه برای رشد و توسعه بیشتر فراهم می‌شود.

خسروی گفت: همچنین بارها عنوان کرده‌ایم که باید آمایش دقیقی از رشته‌های دانشگاهی در هر استان انجام شود و ببینیم هر استان به چه رشته‌هایی نیاز بیشتری دارد و براساس آن دانشجویان به رشته‌های تحصیلی وارد شوند اما در حال حاضر شاهد این هستیم که به دلیل اینکه این آمایش صورت نمی‌گیرد حجم وسیعی از فارغ التحصیلان ما بیکار هستند و این مسئله به دلیل این است که به نیازهای هر منطقه توجه صحیحی انجام نشده است.

وی با اشاره به ادغام دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی و مخالفت خود با این طرح بیان کرد: من اعتقادم این است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دلیل جایگاه بسیار مهمی که دارد نباید تحت تاثیر این مسائل قرار بگیرد و ادغام آن با دانشگاه جامع علمی کاربردی به نوعی تضعیف جایگاه این دانشگاه محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد دانش آموزان ما در بخش فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند و در رشته‌های نظری نیز امروز ما دانشگاه فرهنگیان را در نظر گرفته‌ایم تا فارع التحصیلان آن وارد آموزش و پرورش شوند.

خسروی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سابقه‌ای ۵۰ ساله برخوردار است بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در واقه به نوعی متعلق به بخش خصوصی است و این ادغام از نگاه بنده تضعیف جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، این مسئله در دولت قبل نیز مطرح شده بود و بنده با آن مخالف بودم، زیرا این مسئله به نوعی نادیده گرفتن نظام آموزشی ما در دوره دبیرستان نیز است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.