آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / رویکرد بانک ها در بخش حمایتی بسیار ضعیف است

رویکرد بانک ها در بخش حمایتی بسیار ضعیف است

خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خانه ملت:

رویکرد بانک ها در بخش حمایتی بسیار ضعیف است

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: عدم حضور پزشکان متخصص در شهرستان های مناطق محروم به دلیل عدم تمایل این افراد، ساکنین منطقه را دچار مشکلات جدی در حوزه درمان کرده است.

49244_thum

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، به بیان مشکلات موجود در تربت حیدریه پرداخت و با اشاره به مهم ترین مشکل مردم یعنی خشکسالی منطقه اظهار داشت: خشکسالی های پی در پی در منطقه باعث ایجاد مشکل در مشاغل روستاییان یعنی دامداری و کشاورزی شده است و مردم را با معضل تأمین آب شرب و کشاورزی روبرو کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تربت حیدریه یکی از شهرهای بحرانی در حوزه آب محسوب می شود، عنوان کرد: در جلساتی که با وزیر نیرو و معاون آبفای این وزارت داشته ایم تا حدودی از نظر تأمین اعتبارات آب شرب مسئله را حل کرده ایم با این حال لازم است راه های تأمین آب شهرستان به صورت پایدار طراحی شود.

وی افزود: همچنین برای جبران خسارات روستاییان نمایندگان خراسان بزرگ در وزارت کشور و ستاد بحران جلسه ای با مسئولین داشتند که اعتبارات مناسبی از این طریق مصوب شد البته متأسفانه بانک ها در حوزه حمایت از کشاورزی، دامداری و ایجاد اشتغال برای روستاییان همت کافی ندارند.

خسروی سهل آبادی بر همین اساس تصریح کرد: در صورتی که بدهکاران بزرگ حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مطالبات بانک ها را در اختیار دارند، رویکرد بانک ها در بخش حمایتی بسیار ضعیف ارزیابی می شود از این رو لامز است مجلس، دولت و در کنار آن قوه قضاییه با یک عزم جدی این مشکلات را حل کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در ادامه معضل بیکاری در بین فارغ التحصیلان این شهر را یکی از مهم ترین مشکلات جوانان دانست و گفت: عمده بیکاران منطقه را فارغ التحصیلانی تشکیل می دهند که هم اکنون نیازهای اساسی در زمینه اشتغال، مسکن و ازدواج دارند.

وی همچنین به اهمیت کاشت زعفران در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: صد تن زعفران کشور یعنی بیش از یک سوم نیاز کشور در تربت حیدریه تولید می شود که می تواند زمینه ساز بیست هزار شغل در منطقه در مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته بندی و صادرات باشد که اگر حمایت های عملیاتی و اجرایی در این زمینه افزایش یابد، بیکاری کاهش پیدا می کند.

خسروی سهل آبادی در ادامه گفت: خوشبختانه در سال جاری طی اقدام خوبی که صورت گرفت کارخانه ای در تربت حیدریه احداث شد تا کار بسته بندی این محصول و صادارت به خارج از کشور نیز در همین شهرستان انجام شود چنانچه در سابق کار بسته بندی آن در خارج از کشور انجام می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس همچنین با تأکید بر استراتژیک بودن تولید ابریشم برای تولید فرش در کشور اذعان داشت: سابقا ۷۵ درصد از ابریشم مورد نیاز کشور در تربت حیدریه تولید می شد و ۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه در این زمینه فعال بود و از آنجایی که شغل پدر خانواده در زمینه ابریشم موجب اشتغال همسر و فرزندان وی می شد چیزی حدود ۷ هزار شغل در این زمینه وجود داشت اما در حال حاضر به علت مشکلات موجود تنها ۵۰۰ کارگاه در این منطقه فعال است.

وی افزود: سال گذشته همایشی تحت عنوان همایش بزرگ ابریشم در تربت حیدریه برگزار شد و مسئولین با حضور خود توانستند مشکلات موجود را ارزیابی کنند، در همین راستا یکی از مشکلات ابریشم کاران نبود یک متولی مشخص برای این صنعت از میان وزارت جهاد و کشاورزی، وزارت صنعت و معدن و سازمان صنایع گردشگری است.

خسروی سهل آبادی در ادامه گفت: از دیگر مشکلات ابریشم کاران تأمین مواد اولیه یعنی پیله است که باید به صورت بی واسطه به دست آنها برسد اما متأسفانه با دلالی و واسطه های بسیار این اتفاق می افتد، همچنین عدم نظارت بر واردات بی کیفیت پیله از کشورهای همسایه تولیدات ابریشم در تربت حیدریه را دچار خدشه کرده است.

وی در ادامه با تشکر از تدابیر وزارت بهداشت در حوزه تأمین دارو و کاهش هزینه درمان بیمارستان ها، یادآور شد: هم اکنون مراجعه کنندگان بعد از اتمام کارهای درمانی خود تنها ۵ الی ۱۰ درصد هزینه بیمارستان را می دهند و افرادی که سابقا جراحی های خاصی داشتند و به مشکلات مالی برخورد می کردند در حال حاضر کمتر درگیر این مسائل می شوند.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: مشکلی که در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد احداث بیمارستانی در تربت حیدریه است که تنها نیمی از پروژه پیشرفت کرده و از آنجایی که این بیمارستان در مسیر زائرین حرم رضوی از سمت جنوب به شمال کشور قرار دارد لازم است پیگیری و مساعدت های جدی در این زمینه فراهم آید، همچنین بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان زاوه خراسان رضوی که چیزی حدود ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد هنوز راه اندازی نشده است که با تخصیص اعتبارات در سال جاری منتظر عملیاتی شدن پروژه هستیم.

خسروی سهل آبادی در پایان به مشکل عدم وجود پزشک متخصص در مناطق محروم اشاره و خاطرنشان کرد: عدم وجود پزشک متخصص در مناطق محروم حوزه انتخابیه مردم را دچار مشکلاتی کرده است چرا که این افراد تمایل به حضور در مراکز شهرها دارند، البته در جلسه ای که با دکتر هاشمی داشته ایم قرار شده است برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که پزشکان متخصص به مناطق محروم نیز اعزام شوند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.