آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / کارگاههای ابریشم کشی در خراسان رضوی با نیمی از ظرفیت خود کار می کنند

کارگاههای ابریشم کشی در خراسان رضوی با نیمی از ظرفیت خود کار می کنند

1111333366نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه‌هایی که در بخش ابریشم کشی در خراسان رضوی فعالیت دارند از ۲۵۰۰ به ۵۰۰ عدد رسیده و تمام این کارگاه‌ها با نیمی از ظرفیت واقعی خود کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ابوالقاسم خسروی افزود:بنابراین میزان اشتغالی که در این حوزه به ویژه در شهر بایگ وجود داشته هم اکنون به یک دهم تقلیل پیدا کرده است.

وی موضوع اشتغال به‌ویژه در بخش روستایی و شهرهای محروم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تولید ابریشم یکی از حوزه‌هایی است که ارتباط مستقیم به رونق در بخش روستایی داشته و باید به آن اهتمام داشت که متأسفانه هم اکنون با معضلاتی رو به رو است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در ارتباط با چالش‌هایی که در حوزه تولید ابریشم در خراسان‌رضوی وجود دارد، گفت: یکی از موضوعات مهم در این زمینه واردات بی‌رویه‌ای است که سبب ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان داخلی شده است.

خسروی افرود: همچنین نبود هماهنگی در مدیریت‌های مربوط به این حوزه یعنی جهاد کشاورزی و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبب به‌وجود آمدن مشکلات دیگری در این حوزه شده است.

وی با اشاره به ارتباطات صنعت تولید ابریشم با دیگر بخش‌های پسین و پیشین اقتصاد، تصریح کرد: هم اکنون رکودی در بخش وجود دارد که به صورت دوسویه تولید ابریشم را با چالش مواجه کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلی شورای اسلامی تأکید کرد: باید در نظر داشت که ابریشم تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه شود در غیر اینصورت مشکلات زیادی به وجود آمده که یکی از آنها پایین آمدن مرغوبیت فرش ایرانی است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.