آخرین اخبار
خانه / علمی ، پزوهشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی / عدم تدبیر دولت در تعیین استاندار خراسان رضوی

عدم تدبیر دولت در تعیین استاندار خراسان رضوی

81122287-5624213ططططخسروی سهل آبادی در یادداشتی مطرح کرد:

“عدم تدبیر دولت در تعیین استاندار خراسان رضوی”

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور با شکوه ملت غیور ایران اسلامی حماسه سیاسی تحقق یافت اکنون نوبت مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی است که جهت خدمت به مردم، رفع مشکلات اقتصادی، درمان تورم و بیکاری، احیاء فرهنگ تمدن اسلامی تلاش خستگی ناپذیر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم شریف شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه خراسان رضوی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و دبیر مجمع نمایندگان استان در یادداشتی نوشت؛ در سی و پنجمین سالگرد پیروزی عزت‌بخش و شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه چهارم حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، دهه پیشرفت و عدالت و در بهار پیروزی. سلام بر شهیدان و امام شهیدان و همه فجرآفرینان که به برکت ایمان، مجاهدت و صبر و بصیرت آن این نهضت الهی ماندگار شد.

عوامل پیروزی انقلاب اسلامی قیام لله، ایمان راسخ به اسلام و وحدت بر اصول بر ارزش های الهی و اندیشه ولایت فقیه و جهاد و ایثار و فداکاری و صبر و بصیرت بود.

اکنون نظام اسلامی حاصل مجاهدت همه انبیاء و اولیاء الهی و صدیقین و شهدا در اختیار ماست برای تحقق وعده الهی و ظهور منجی عالم بشریت پیوسته باید در مسیر ایمان، ولایت، وحدت و بصیرت با روحیه جهاد و شهادت طلبی حرکت کنیم.

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور با شکوه ملت غیور ایران اسلامی حماسه سیاسی تحقق یافت اکنون نوبت مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی است که جهت خدمت به مردم، رفع مشکلات اقتصادی، درمان تورم و بیکاری، احیاء فرهنگ تمدن اسلامی تلاش خستگی ناپذیر داشته باشند.

دولت جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با شعار ارزشمند “اعتدال، تدبیر و امید” موفق و پیروز عرصه جهاد سیاسی شد.

    در حدود ۶ ماهی که از شروع دولت اعتدال و تدبیر گذشته است تعامل دولت با سایر قوا، عدم دامن زدن به اختلافات، تاکید بر قانون و فصل الخطاب قرار دادن آن، شعار اعتدال تدبیر و امید که مورد استقبال مردم در پای صندوق رأی هم قرار گرفت بخشی از خدمات ارزنده دولت است.

نکته مثبت و بسیار ارزشمند دیگری که در کلام ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی آمده است، استمداد از صاحبان اندیشه و قلم در مورد نقد منصفانه است:

“حتماً مردم به ویژه صاحب نظران، اندیشمندان به اهل اندیشه و قلم می توانند به دولت با نقد، نصیحت و پیشنهادات خود کمک کنند”

    لذا از باب دعوت به خیر و خوبی و نقد منصفانه بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نکاتی را به هیات دولت و رئیس جمهور محترم متذکر می شوم:

۱-    اعتدال و تدبیر یکی از مهمترین آموزه های اسلام عزیز و سیره اولیاء الهی و حضرت امام (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمود رهبر فرزانه انقلاب و انتخاب مردم در خلق حماسه سیاسی بود

یادآوری می‌شود که زیاده خواهی بعضی از عناصر افراطی و مردود عرصه های مختلف سیاسی امروز سهم خواهی و دخالت و فشار بر دولت در حالی که این تفکرات افراطی و تند سیاسی هیچ اعتقادی به اندیشه های رئیس جمهور محترم نداشته و ندارند و در آینده هم مشخص خواهد شد. که به دنبال عبور از اندیشه های اعتدال و تدبیر جناب آقای دکتر روحانی هستند. یکی از تهدیدات اعتدال و تدبیر است.

انتظار مردم و صاحبان اندیشه و اهل معرفت و بصیرت و دلدادگان به ارزشهای متعالی نظام اسلامی، پایمردی و استقامت دولت محترم بر مشی اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است.

۲-    در تعیین استاندار خراسان رضوی به نظر این خادم کوچک مردم به اعتدال و تدبیر عمل نشد. خراسان رضوی، جغرافیای مردمان سخت کوش و نورانی که با حسن همجواری حضرت شمس الشموس(ع)، پایتخت معنوی ایران است، حضور بیش ۳۰ میلیون زائر، سابقه تاریخی، مشاهیر و بزرگان علم و ادب و وجود استعدادهای  بزرگ صنعت، معدن و کشاورزی و ۲۷ شهرستان، ۷۲ شهر، ۶۶ بخش و ۱۶۳ دهستان با جمعیت بیش از ۶ میلیون نفر و موقعیت استراتژیک در شرق کشور ….

مردم ولایتمدار این استان نجیبانه و صد البته صبورانه، تردید و تعلل و تاخیر دولت تدبیر و امید را در تعیین تکلیف مدیریت استان به تماشا نشسته اند که چرا سهم خراسان رضوی در این مسئله مهم پس از گذشت حدود ۶ ماه عدم تدبیر است.

لازم به ذکر است که با تمشیت و تدبیر توسط مسئولان وظیفه مدار و تکلیف باور به ویژه استاندار محترم و مکتبی جناب آقای مهندس فروزان مهر امور استان به خوبی انجام می شود اما خراسان رضوی به عنوان اقلیمی فراملی که پایتخت معنوی ایران اسلامی و آرمانشهر بزرگ دل های ارادتمند به اسلام و انقلاب اسلامی است و نمی باید در بلاتکلیفی و کم تدبیری قرار گیرد.

متاسفانه علیرغم تمامی پیگیری های مجدانه و تذکرات و توصیه های مشفقانه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی امروز همسایگان امام غریب با آن گستره ی جغرافیایی و کثرت جمعیتی و اهمیت بین المللی که میزبان میلیونها زائر عاشق بارانی است مورد کم تدبیری قرار  گرفته است.

خراسان رضوی پس از خلق حماسه بزرگ سیاسی به خاطر منازعات بی حاصل سیاسی و سهم خواهی عناصر افراطی و فشارها و اطلاعیه ها و پیامک های سخیف عده ای که معمولاً منافع شخصی و مادی در نگاه آن ها بالاتر از منافع ملی و استانی است در تعیین و یا تثبیت مدیریت استان با مشکلاتی مواجه شده است.

استان خراسان رضوی سرزمین علم و ایمان و مجاهدان و شهیدان و علما و اندیشمندان مردمان مجاهدی که برنسی‌ها، کاوه ها، شوشتری‌ها، هاشمی نژادهای آن با بذل جان و آبرو و اندیشه، مدال افتخار را برای همیشه تاریخ بر گردن این دیار آویخته و راست قامتان جاودانه تاریخ هستند.

بعنوان فرزندی از این سامان که رسالت خطیر نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و پیگیری مطالبات حقه ی مردم را بر عهده دارد صمیمانه و قاطعانه اعلام می دارم که:

بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست.

باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست.

به عبارت دیگر اگر چه انتظار می‌رفت که دولت تدبیر و امید همانند همه‌ی ادوار پیشین، کار خود را از کنار قبله‌ی دل‌های امیدوار و مدبر امور آسمان‌ها و زمین یعنی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آغاز کنند اما انتظار مضاعف و جدی‌تر این است که غبار غربت و سیاسی کاری را که از آسمان پایتخت و پاستور بر پایتخت معنوی ایران اسلامی، سایه انداخته است بزدایند تا فرصت تنفس دوباره در ایام فجر انقلاب و بهار فاطمی (س) ۱۳۹۳ برای همه‌ی مجاوران و زائران و ارادتمندان حضرتش فراهم شود.

هر چند حال و روز زمین و زمان بد است        یک قطعه از بهشت، در آغوش مشهد است

حتی فرشته‌ای که به پابوس آمده است             اینجا میان ماندن و رفتن مردد است

حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای               اینجا برای عشق، شروعی مجدد است

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.