آخرین اخبار
خانه / علمی ، پزوهشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی / “اعتدال” و “عقلانیت ” و “تدبیر”مطالبه مردم و نخبگان در انتخاب کابینه جدید

“اعتدال” و “عقلانیت ” و “تدبیر”مطالبه مردم و نخبگان در انتخاب کابینه جدید

111666554488خسروی سهل‌آبادی در یادداشتی مطرح کرد:

“اعتدال” و “عقلانیت ” و “تدبیر”مطالبه مردم و نخبگان در انتخاب کابینه جدید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در یادداشتی اعلام کرد: اعتدال، عقلانیت و تدبیرمطالبه مردم و نخبگان در انتخاب کابینه جدید از رئیس جمهور منتخب است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،ابوالقاسم خسروی سهل آبادینماینده مردم تربت حیدریه در یادداشتی با اشاره به مطالبه به حق مردم از رئیس جمهور منخب مردم اعتدال، عقلانیت و تدبیر در گزینش اعضای کابینه دولت یازدهم مهم خواند که متن آن را در ذیل می‌خوانید:

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با شعار “اعتدال” و “عقلانیت ” و “تدبیر” وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شدند و با این شعار اعتماد اکثریت رأی دهندگان را به خود جلب کردند.

این شعار یکی از آموزه های مهم و اساسی در شریعت اسلامی و مورد تایید و تاکید قرآن کریم و سیره و منش اهل بیت (علیهم السلام)  است. مولای متقیان امیر مومنان ، شهید راه عدالت در ماه رمضان در این خصوص می فرمایند:«زمانی که خداوند متعال اراده کند بر بنده اش خیری برساند میانه­روی و تدبیر را به او الهام می­کند و بی­تدبیری و زیاده­روی را از او دور می­کند». این سخن حکیمانه بیانگر نگاه عمیق اسلام به “اعتدال” ، “عقلانیت ” و “تدبیر” است.

در نظام اسلامی الگوی عملی و عینی”اعتدال” و “عقلانیت ” و “تدبیر” حضرت امام (ره)  ورهبری فرزانه انقلاب اسلامی است. بنابراین مهمترین شاخص عملکرد درست یک مسئول(خصوصا دومین مقام سیاسی کشور) در نظام اسلامی اقتدای عملی به سیره و منش فردی- اجتماعی این دو بزرگوار و توجه به رهنمودهای ارزشمند آنها در این خصوص است.

اکنون که در آستانه تشکیل دولت یازدهم و انتخاب هیأت وزیران هستیم نکاتی چند از باب ادای وظیفه یاد­آوری می­شود:

شعارهای دولت آقای روحانی همواره توسط اصحاب رسانه ، کارشناسان و تئورسین­های عرصه سیاست و فرهنگ به انحاء و از نگاه مختلف تفسیر و تحلیل می شود لذا ضرورت دارد جناب آقای روحانی تعریفی جامع و مانع در این خصوص ارائه نمایند تا مردم عزیز اعم از طرفداران و منتقدان ایشان برداشت شفاف و درستی از منظور ایشان داشته و فرصت هرگونه سوء استفاده و سوء تعبیر از موج سواران، بد اندیشان و سود جویان عرصه سیاسی سلب شود.

انتظار عموم مردم و فرهیختگان جامعه از آقای دکتر روحانی این است که در حساس ترین رویداد دولت یعنی انتخاب اعضای کابینه از نیروهای متخصص ، متعهد ، توانمند و معتقد به “اعتدال” ، “عقلانیت ” و “تدبیر” با روحیه  جهادی و ایثار و “امتحان پس داده گان در مسیر ولایت”انتخاب نمایند. که قطعا و در بدو امر گزینش درست اعضای کابینه، امتحانی بزرگ برای شخص رییس جمهور محترم و مهمترین نماد تحقق واقعی شعارهای دولت جدید است. از طرفی ملت ایران و دلسوزان این مرز و بوم از دولت جدید توقع دارند که با هوشمندی و تدبیر اجازه ندهد که افراطیون و تندروهای دوره های گذشته (از هر جناح و گروهی) که در اثر تندروی و زیر پا گذاشتن اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی از جانب مردم و نظام طرد و دفع شده­اند تحت لوای شعار اعتدال خود را به دولت تحمیل و اهداف و اغراض سیاسی خاص خود را تعقیب نمایند.

مردم شریف ایران اسلامی که در تمامی عرصه­های مختلف انقلاب از بدو پیروزی تا کنون در دفاع مقدس ،دوران سازندگی، زمان اصلاحات، در حاکمیت اصولگرایان و بویژه در سی وچهار انتخابات سرنوشت ساز با صبر و بصیرت در مسیر آرمانهای انقلاب عمل کرده­اند امروز امیدوار به تغییر، تحول و سازندگی، اشتغال، ریشه کنی تورم و فقر و فساد تبعیض و ایجاد اتحاد و همدلی همه دلسوزان نظام تحت لوای ولایت مطلقه فقیه بمنظور خدمت بی منت به مردم هستند .

همچنین مردم متوقعا مسئولان و خدمتگزاران نظام از بعضی اختلافات ، حاشیه­سازی­ها، خودخواهی ها ، حذف و طردها، افراط و تفریط ها و تندرویهای خسته کننده و ملال آور پرهیزکرده و در هوای تازه سیاسی  فضای خدمت بیشتر از پیش را فراهم آورند و چنانچه دولت جدید فارغ از سهم خواهی و فشار جناح­های  سیاسی کابینه­ای متشکل از اندیشمندان ، نخبگان، اهل مجاهدت و مومن و معتقد به آرمان­های اسلام و انقلاب و قانون اساسی انتخاب نماید گامی بلند در افزایش اعتماد عمومی و همدلی نخبگان اعم از اصول گرا و اصلاح طلب و… برداشته و در سال حماسه سیاسی برگ زرین دیگری در کارنامه تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت خواهد رسید.

رئیس جمهور منتخب از ابتدای ورود به عرصه انتخابات و طرح شعارهای خود پیوسته تاکنون در تمامی مواضع و جهت گیریها به شعار “اعتدال” و “عقلانیت ” و “تدبیر” هوشمندانه و حکیمانه عمل کرده که این نحوه حضور و ظهور و بیان مواضع اعتدالی و در راستای اهداف عالیه نظام و منافع ملی- که نشان از تجربه بیش از سی سال مدیریت سیاسی و اجرایی در مناسب مختلف و از جمله پنج دوره نمایندگی است-  باعث ایجاد فضای جدیدی از آرامش و امید در کشور گردیده و همه دلسوزان نظام اسلامی و عالمان و اندیشمندان جامعه را به همکاری و حمایت تشویق کرده  است.

واضح و مبرهن است در صورت پایبندی عملی دولت یازدهم به آرمانهای انقلاب و راه شهیدان و اهتمام خالصانه و بی منت در جهت رفع مشکلات کشور حمایت و پشتیبانی بی شایبه مردم و نظام اسلامی را همواره تا پایان مدت خدمتگزاری درکنار و همراه خود خواهد دید.

در پایان یاد آور می شود راهبرد نیروهای انقلاب و یاران ولایت در قبال عملکرد آینده دولت میانه روی دکتر روحانی در سه رویکرد خلاصه می گردد:  “حمایت حکیمانه”،”رصدهوشمندانه” و “نقد منصفانه”/

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.