آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار مه ولات / مرمت و بازسازی منزل تاریخی اعتمادی یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی شهرستان مه ولات

مرمت و بازسازی منزل تاریخی اعتمادی یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی شهرستان مه ولات

DSC_0141111111111111-300x199مرمت و بازسازی منزل تاریخی اعتمادی یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی شهرستان مه ولات در عبدل آباد آغاز و در حال اجرا می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مه ولات در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی عبدل آباد مه ولات اظهار داشت :مرمت این بنا تاریخی مدتی است که با مشارکت ورثه مرحوم اعتمادی آغاز گردیده است که تاکنون بندکشی دور تا دور بنا به اتمام رسیده است و هم اکنون با نظارت و اعتبار میراث فرهنگی عایق بندی پشت بام با احتساب گنبد که بالغ بر ۱۰۰۰ متر می باشد در حال اجرا است که پیش بینی می گردد تا پایان فا زیک مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به صورت مشارکتی هزینه گردد.

سید محمد انصاری پور افزود :منزل قدیمی اعتمادی یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی شهرستان مه ولات به شمار می رود که در عبدل اباد قرار گرفته است و  ساختمان آن در میان باغی نسبتا بزرگ واقع شده است.

وی اظهار داشت :ورودی بنا با داشتن تزئینات بسیار زیبایی از آجرکاری به همراه کاشی کاری جلوه ای بدیع به این بنا داده است. ایوان ضلع شرقی بنا پنج ستون دارد و با سه پله از کف حیاط جدا می شود و نیمه غربی پلان نیز تقریبا مشابه نمیه شرقی می باشد.

وی عنوان کرد : به گفته مالکین معمار این منزل همان معمار مزارزیبای سید مرتضی کاشمر بوده است و مساحت این بنا تاریخی ۷۵۶ متر مربع می باشد

انتهای پیام/*

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.