آخرین اخبار

ماجرای خانه سینما (سابق)

به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

 deteail_427

ماجرای خانه سینما (سابق) محل تجمع گروهی است که با چند هدف دور هم جمع شده اند و نمی خواهند از قانون شفاف و آزاد مربوط به صنوف قانونی سینمایی تبعیت نمایند که به شرح زیر به آنها اشاره می شود:

۱-    نگاه به جمهوری اسلامی به عنوان یک مانع پیشرفت

۲-    نگاه به تفکر ارزشی به عنوان یک رفتار ناپسند و تحقیر شده

۳-    نگاه به آثار ارزشی به عنوان پله های تحمیق مسئولان ! که از آن طریق می توان به منافع و ویژگی های اقتصادی یا اعتباری دست یافت

۴-    نگاه به گیشه به روش های ضد قانونی و ضد ارزشی (در شکل طبیعی تولید نه محدود شده بر اساس ممیزی )

۵-    نگاه به اصرار و ابرام برای از میدان به در کردن افراد نا همسو از طریق بی اعتنایی ، توهین ، تهدید و…

۶-    نگاه به آمریکا و انگلیس به عنوان دو دریچه پرواز به قله های آرزو های سرکوب شده در جمهوری اسلامی (سفرهای به آمریکا ، کارت سیتی زن آمریکا ، مراوده با سفارت انگلیس ، مراوده با بهائیان ، و…)

۷-    و …

و این که اگر از قانون تبعیت کنند و اختیار انتخاب را به طور آزاد و قانونی به اعضای واقعی سینما بسپارند ، به احتمال قوی آنان (هیات مدیره قبلی خانه سینما) انتخاب نمی شوند.

همچنین حمایت های غیر قانونی رئیس جمهور سابق و برخی همراهان ایشان از طیف معروف به خانه سینمای سابق به خلاف تاکید سازمان سینمایی بر حفظ  قانون و تحمل بی احترامی ها و بی ادبی های ناجوانمردانه افراد همسو و ناهمسو ،‌امید بازگشت آنان را به عرصه سینما به شدت فراهم کرده بود و با همین امید افراد موثر اندک سینما را دور خود جمع کرده و از این طریق فشار به مسئولان را پی می گیرند.

نتیجه : کسی که مسئولیت سازمان سینمایی را می پذیرد باید از عمق جان به این موضوع اشراف داشته باشد ، در چنبره فشارهای روانی ایشان و رسانه های هم سو ،‌بتواند اهداف اصلی نظام را در سینما پیش ببرد.

کسی که ضمن اعتدال در رفتار و تصمیم گیری ، به اهداف نظام پای بند باشد و حاضر نباشد کمترین خدشه ای به این اهداف وارد می گردد.

افرادی که مطرح اند به شرح زیر ارزیابی می شوند:

۱-    آقای حیدریان : جزء مسئولان سینمایی دوره اصلاحات بوده اند ،‌و از نظر تفکر ، همان سیاست های آن دوره و نیز سیاست های تند و تیز جناب میرحسین موسوی را دنبال می کند . اگر ایشان در جریان فتنه موثر نبودند ،‌لااقل با آنان همراه بوده اند . آمدن ایشان ، تمام رشته های اصول گرایان واقعی را پنبه می کند . آمدن این صنف خانه سینما را به سینما مستولی می کند.

۲-    آقای رضا داد : ایشان اگر چه معتدل ترند اما دست کمی از آقای حیدریان ندارند و همان دیدگاه را پیگیری می کنند . بودن ایشان در فارابی در دوره اول آقای احمدی نژاد نه به دلیل همسو بودن ایشان با اهداف اصولگرایان بوده ،‌ بلکه به دلیل مماشات بیش از حد آقای جعفری جلوه با آنان بوده است.

۳-    آقای کاظمی : ایشان معاون هنری دوره اصلاحات بوده اند و جزء طائفه آقای کرباسچی و مهاجرانی (کارگزاران) . مدیریت خوبی دارند اما تفکر بسیط و باز ایشان ،‌ دست افراد فوق الذکر در خانه سینمای سابق را بسیار باز خواهند گذاشت و نتیجه همان خواهد شد که آنان می خواهند و ذکر آن رفت.

۴-    آقای ایوبی : ایشان علی الظاهر فرد خوب و توانمندی است اما اول شناخت ایشان از حوزه سینما و مدیریت آن تقریبا در حد صفر است و هیچکس جز افرادی که ایشان را معرفی کرده اند او را نمی شناسد.نکته درخور ایشان از این نظر است که افرادی که ایشان را معرفی کرده اند دقیقا اهداف فوق الذکر را مسرا خواستارند و در آن اهداف غوطه می خورند. رانت خواری که فیلم ۸۴۰ میلیون تومانی خود را بابت ۱۰۰ %‌مالکیت تامین کننده (حوزه هنری ) با هزینه بالغ بر ۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰ بابت ۷۰% مالکیت می سازند آن هم چه هفتاد درصدی و چه سی درصدی . ظاهرا این رانت خوار را آقای هاشمی سفارش کرده اند.

۵-    محمد خزایی : فرد سالم آگاه و منظم که اعتقادات پایمردی دارد و از نظر عامه سینماگران قابل احترام و اعتناست . لیکن ساخت فیلم ارزشمند غلاده های طلا ایشان را در مدیریت این دوره بسیار آسیب پذیر می کند و ناچار اسا از برخی مسئولیت های خود چشم بپوشد.

۶-    آقای مهدی عظیمی میرآبادی : نسبت به این حوزه حرفه ای و مدیریتی و تحصیلات سینما آگاهی قابل توجهی دارد و در میان سینماگران علیرغم همراهی با ریاست سازمان سشینمایی قبل جواد شمقدری معروف به حسن سلوک و اعتدال است ، جدیت او حریمی را ایجاد کرده که افراد در اظهار نظر درباره او احتیاط می کنند.و به نظر می رسد می تواند ازاین پیچ سینما را به سلامت گذر دهد ایشان می باشد.

والسلام

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.