آخرین اخبار
خانه / آموزش و پرورش / گفتمان توقف ممنوع شماره ۳ : یادآوری چالش بزرگ سیاست زدگی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور خدمت نمایندگان محترم مجلس یازدهم

گفتمان توقف ممنوع شماره ۳ : یادآوری چالش بزرگ سیاست زدگی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور خدمت نمایندگان محترم مجلس یازدهم

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتمان توقف ممنوع شماره ۳

یادآوری چالش بزرگ سیاست زدگی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور  خدمت نمایندگان محترم مجلس یازدهم

 

بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده این چالش راه حل دارد که در شماره آینده گفتمان توقف ممنوع ارائه می‌شود

 

🔸️سیاست زدگی آفت جدی نظام تعلیم و تربیت  کشور

https://khabarfarsi.com/u/71345435#redirect

 

✅  سیاست‌زدگی آفت جدی نظام تعلیم و تربیت کشوراست در هر دوره‌ای تعلیم و تربیت کشور متأثر از فضای سیاسی حاکم دولت ها بوده است و حتی مدیرانی نیز که وابستگی سیاسی خاصی نداشته‌اند تحت تأثیر فضای سیاسی دولت مجبور به اجرای برنامه‌های جهت‌داری در درون آموزش و پرورش شده‌اند.

 

✅ سایه انداختن فضای سیاسی‌زدگی بر سرآموزش و پرورش همواره از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلات این نهاد بوده است

 

✅ وزارت آموزش و پرورش یکی از پرحاشیه ترین وزارتخانه های کشور است. وزرای آموزش و پرورش همیشه در معرض استیضاح بوده‌اند.

 

✅گستردگی و نابسامانی ها در بحث اجرایی و مالی و عدم وجود نگاه کارشناسی و دخالتهای تفکرات تند سیاسی باعث خسارات غیر قابل جبران شده است،

 

✅ اثبات این موضوع آنقدر بدیهی و روشن است که نیاز به دلیل ندارد در عین حال بیانات بزرگان و نخبگان حوزه تعلیم و تربیت بیانگر این چالش آموزش و پرورش است.

 

مدیران آموزش و پرورش باید با نشاط، انقلابی و متدین باشند. نگاه سیاسی، حزبی و جناحی به آموزش و پرورش سمّ است متأسفانه در دورانی، این نگاه غالب شد و خسارتهای فراوانی به همراه آورد. مسئولان آموزش و پرورش از ورود در مناقشات جناحی و حزبی و اختلافات سیاسی اجتناب کنند. (مقام معظم رهبری۱۷ /اردیبهشت/ ۱۳۹۳)

 

تأمین ثبات مدیریت در آموزش و پرورش با رویکرد ارزشی و انقلابی و دورنگهداشتن محیط آموزش و پرورش از دسته‌بندی‌های سیاسی

(سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور)

 

سیاست‌زدگی آفت جدی نظام تعلیم و تربیت کشوراست… سایه انداختن فضای سیاسی‌زدگی بر سر آموزش و پرورش همواره از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلات این نهاد بوده است(آیه الله مصباح یزدی۸ بهمن ماه ۱۳۹۰)

 

آموزش و پرورش نباید وارد جزئیات مسائل و مباحث روزمره سیاسی کشور …بشود.( دکتر حداد عادل،۲۸ تیر ۱۳۹۱)

من خیلی دلم می خواست که در آموزش و پرورش شاهد یک تحول بنیادی باشم و ایجاد یک جریان که رفت و آمدهای مسئولان در آن تاثیری نگذارد، متاسفانه نشد. ( رئیس جمهور دولت اصلاحات، طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش، ۱۳۸۵،ص ۱۷)

 

✅ شاهد بودیم که وزیری که در امور وزارت خانه مسلط شده بود را استیضاح و عزل می‌کنند که براین اساس انگیزه خدمت از انسان‌ها گرفته می‌شود.

( هاشمی رفسنجانی۲شهریور ماه۱۳۹۳)

 

✅سیاست‌ زدگی، آفت بزرگ آموزش و پرورش …یکی از مصداق‌های نگاه لیبرال، نگاه سیاسی به آموزش‌وپرورش است (مهندس فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش ۶مهرماه ۱۳۹۳)

 

✅ دخالت‏های تفکرات تند سیاسی و عدم اهتمام به اسناد بالادستی و تغییرات با حب و بغض‏های جناحی و سیاسی و عدم شایسته سالاری ، سیاست‌زدگی برای تعلیم و تربیت سم است(دکتر دانش آشتیانی وزیر سابق آموزش و پرورش ۴ آبان ۱۳۹۵)

 

✅ سیاست‌زدگی آفتی برای آموزش و پرورش است…

(حمیدرضا کفاش معاون وزارت آموزش و پرورش ۱۵ تیر ۱۳۹۵)

 

✅متأسفانه مشکل بی‌ثباتی در آموزش و پرورش … وجود دارد. تنها وزیر آموزش و پرورش که استیضاح نشد، شهید رجایی بود که شاید اگر او هم می‌ماند، استیضاح می‌شد. (سید رمضان محسن‌پور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش ۱۳ آبان ۱۳۸۸)

درباره خسروی ابوالقاسم

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.