آخرین اخبار
خانه / علمی ، پزوهشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی / امریکا از ایران هسته ای نمی هراسد از ایران اسلامی در هراس است

امریکا از ایران هسته ای نمی هراسد از ایران اسلامی در هراس است

1111333366

در حالی که هنوز از توافق نامه هسته ای، موسوم به توافق ژنو، کمتر از یک ماه گذشته است دولت مردان آمریکا با فشار لابی های صهیونیستی مطالبی را مطرح می کنند که بیانگر  نقض تعهدات  و توافقات انجام شده می باشد. این رفتار ها بار دیگر بر اعتقاد ایرانیان که دولت آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، صحه گذاشت. البته این اقدام امریکایی ها در قبال توافق ژنو اولین اقدام آن ها نبوده بطوری که هنوز چند ساعت از امضای توافقنامه هسته‌ای در ژنو نگذشته بود که مواضع عجیب و غریب مقامات کاخ سفید در این خصوص آغاز شد که معروف‌ترین آنها انکار حق غنی‌سازی ایران بود. علاوه برآن وندی شرمن، سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته ای ایران، در پاسخ به سوالی در کمیته بانکی سنا در مورد امکان وضع تحریم های جدید علیه ایران به بهانه تروریسم خاطر نشان کرد: تنها تعهدی که ما در این توافق داده‌ایم این است که تحریم جدیدی در ارتباط با پرونده هسته‌ای وضع نکنیم.

رفتار امریکا در روزهای گذشته به وضوح برای همه جهانیان روشن کرد، که آنچه از آن به عنوان مشکل هسته ای ایران نام می بردند و به این بهانه سال ها ایران اسلامی و مردم آن را تحت فشار قرار داده بودند، چیزی جز بهانه نبود و مشکل آن ها نه با بحث هسته ای که چیزی فراتر از آن است. این واقعیتی است که رفتارهای دولت مردان آمریکا در طول سالیان گذشته آن را مبرهن کرده است.

اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به مسأله داشته باشیم باید بگوییم آن چه عامل اصلی دشمنی امریکا با ایران اسلامی می باشد ذات انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی با تکیه بر اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ غنی اسلامی با ارائه الگویی عینی و عملی از یک نظام سیاسی و اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های الهی و انسانی، معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه بر جهان بر هم زد و با ساختار فرهنگی دینی خود فرهنگ استعماری غرب را زیر سؤال برد. از سوی دیگر روند انقلاب اسلامی با آگاهی‌های عمیقی که میان ملت‌های مسلمان جهان بویژه در کشورهای اسلامی بوجود آورد، زمینه تحولات سیاسی ریشه‌داری را در این کشورها فراهم آورد و ایران تبدیل به کانون بیداری و الگوی سایر ملت ها برای مبارزه و مقابله با قدرت های بزرگ و دمیدن روحیه استکبار ستیزی در میان آنان شد که امروزه نمونه های آن را در کشورهای عربی-اسلامی شاهد هستیم، یکی دیگر از دلایل دشمنی استکبار جهانی و آمریکا با جمهوری اسلامی، دشمنی با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ولبنان و سوریه در دست یابی به حقوق از دست رفته آنان و خط مقاومت در منطقه است. و در نهایت نیز باید از حرکت نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت نام برد. نظام جمهوری اسلامی در سال های پس از انقلاب علی رغم کارشکنی ها و دشمنی های قدرت های استکباری موفق شده است با صبر و استقامت مردم و رهبری های داهیانه رهبری معظم انقلاب روز به روز در رسیدن به اهداف خود پیشرفت نموده و از گردنه های بسیار خطرناکی عبور نماید و همین صبر و استقامت و پیشرفتی که در نتیجه آن حاصل شده موجب شده است تا ایران اسلامی الگویی برای سایر ملت های مظلوم شود و این الگو برداری موجب وحشت دشمنان از گسترش انقلاب اسلامی می شود.

با توجه به آن چه که بیان شد دشمنی امریکا با ایران ربطی به موضوع هسته ای ندارد و همانطور که رهبری معظم انقلاب هم بیان فرمودند: «اگر یک روزى هم مسئله‌ى هسته‌اى حل شد – فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آنها میخواهند – خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ى دیگر را به‌تدریج پیش میکشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ى به قول خودشان خاورمیانه حمایت میکنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که اینها سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند(۱۲/۸/۹۲)»، آمریکا تا زمانی که ملت ایران پایبند ارزش‌های اسلامی است، خصومت و دشمنی با ایران اسلامی دارد و انرژی هسته‌ای فقط بهانه ای است تا بتواند علیه ما توطئه کند و به دشمنی خود ادامه دهد. بر این اساس توصیه ما به برخی افراد و جریان های سیاسی در داخل کشور آن است که اصولا بحث هسته‌ای ایران، یک موضوع حاشیه‌ای است البته موضوعی که با همه حاشیه‌ای بودن یک شاخص برای ارزیابی قدرت ایران در دفاع از استقلال، هویت و حقوق خود است، مسئله اصلی امریکا و غرب، «قدرت» ایران است که در پرتو اسلام آن را کسب کرده است و توانایی هسته‌ای با همه اهمیت آن یک نقطه در این قدرت است که با کنار گذاشتن آن بهانه های جدیدی برای مخالفت با نظام اسلامی توسط غرب مطرح خواهد شد و تا کنار گذاشتن اصول اساسی اسلامی و انقلابی مان آن ها کوتاه نخواهند آمد. این مهم سبب می شود تا ملت بزرگوار ایران و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده ایران و توافقنامه ژنو که دشمنان و بدخواهان ملت ایران را به انزوا و ضعف سوق داد و موجب به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ملت ایران از جانب طرف غربی و اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران برای جهانیان شد، هوشمندی و آگاهی تیم مذاکره کننده نسبت به خواست واقعی طرف غربی در مذاکرات آینده و رعایت اصول عزت حکمت و مصلحت و دفاع از حقوق ملت ایران را خواستار باشند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.